EpN - Emneplanlegging på nett

Med EpN kan institusjonene gjøre emner tilgjengelig for redigering for alle som deltar i en planleggingsprosess, og i tillegg styre selve prosessen.

Hovedfunksjoner

Beskrivelse av alle funksjoner finnes i brukerdokumentasjonen, her er noen eksempler:

  • importere emner fra FS, for de stedene man selv ønsker
  • opprette nye emner med ønskede default-verdier
  • bestemme hvordan arbeidsflaten til personer med en gitt rolle skal fremstå
  • administrere brukerroller
  • skrive egne hjelpetekster til brukerne
  • angi regler for hva som er påkrevet av informasjon for alle stadier
  • angi hvilke verdier/koder brukerne skal kunne velge fra
  • sammenlikne verdier og tekster med de opprinnelige fra FS, eller mellom hvert stadium
  • holde oversikt over prosessen - for hele institusjonen og for hvert enkelt sted
  • data og personer som kan tilknyttes et emne kan hele tiden oppfriskes i forhold til verdier som er aktive/gyldige i FS
  • skrive kommentarer til andre behandlere
  • spore emners historikk
  • søke i emners-innhold og i alle forhold knyttet til selve prosessen
  • føre emner tilbake til FS - i den rekkefølge man selv ønsker

Status EpN

Applikasjonen ble tilgjengelig for alle institusjoner 1. oktober 2013.

Videreutvikling av EpN startet i juli 2017.

EpN-Administrator

Helt nye Admin-brukere i EpN må bestilles hos fs-support for institusjoner som ikke har benyttet EpN tidligere. Oppgi om det gjelder EpN prod/demo, samt oppgi navn, e-postadresse og feideid på brukeren. Ellers kan administrator selv gi/fjerne rollen til andre administratorer.

Nettleser

  • Anbefalte nettlesere for bruk av EpN er Firefox eller Chrome, ikke Internet Explorer.
Publisert 13. feb. 2012 13:18 - Sist endret 23. jan. 2018 13:56