Problemer med meldingstjenesten FS MQ [PÅGÅENDE]

17.11.2022

Det er problem med meldingstjenesten FS MQ. Problemet oppstod 9. november. Vi fikk først varsel i går 16. november. Drift jobber med å få opp tjenesten. Følg med her for oppdatering av saken.

18.11.2022

Drift jobber fremdeles med feilen. Feilen påvirker prodbasene: FS02, FS06, FS07 og FS08. 

21.11.2022

Vi jobber i dag sammen med drift for å lokalisere feilen. Saken har høyeste prioritet hos oss. Vi beklager ulempene denne nedetiden medfører.

22.11.2022 11:20

Vi søker videre etter feilen, og tester ut en potensiell løsning. Ny oppdatering kommer før arbeidsdagens slutt i dag.

22.11.2022 14:35

Problemet skal være løst i FS08. Vi har bedt drift implementere samme løsning for de øvrige basene.

22.11.2022 19:10

Fiksen er nå implementert for de øvrige basene, og problemet synes å være løst. Vi fortsetter å overvåke onsdag formiddag før vi konkluderer med at saken kan lukkes.

23.11.2022 12:45

Det viser seg at problemet ikke er løst for FS02, FS06 og FS07. Jobben er i gang igjen, og den spiser seg gjennom køen av meldinger som har hopet seg opp i løpet av nedetiden, men den spiser for sakte. Vi er i kontakt med drift om ytterligere tiltak.

24.11.2022 11:35

Etter det vi kan forstå, er det opprinnelige problemet nå løst, det vil si at meldinger genereres som de skal på vår side, men meldingskøene for enkelte institusjoner klarer ikke å ta dem unna i stor nok hastighet. Vi er i kontakt med IntArk drift hos USIT, som feilsøker på sin side.

25.11.2022 18:00

Drift har endret noe i oppsettet på de køene som går tregt. Vi undersøker over helga om det løste problemet.

29.11.22 14.00

Farten har økt for FS02, mens de to resterende, FS06 og FS07, sliter fortsatt med køer som går tregt. Her håper vi en endring i app-delen (gjenbruk av connection/channel) vil gjøre susen.

Publisert 17. nov. 2022 12:36 - Sist endret 30. nov. 2022 10:20