2020-02-11 til 2020-02-13 [LØST] Problemer med pålogging i FS-klienten/programkiosken

11.02.2020 kl. 09:49:

Vi får flere feilmeldinger i dag fra brukere som opplever problemer med pålogging i FS-klienten med følgende feilmelding:

"Feil ved oppkobling mot databasen, melding 999 Oracle library OCI.DLL could not be loaded."

Saken er meldt til drift. Vi kommer tilbake med mer informasjon så fort vi vet noe mer.

Oppdatering kl. 12:57:

Vi fikk melding fra Drift 12:42 om at problemet nå er løst.

Oppdatering kl. 14:26:

Vi får igjen meldinger om denne feilen. Saken er meldt til Drift på nytt.

Oppdatering 12.02.2020 kl. 09:46:

Vi får tilbakemeldinger om at at enkelte brukere får denne feilmeldingen også i dag. Institusjoner som opplever feilen i dag bes ta kontakt med FS-support og oppgi brukernavn til programkiosken på brukere som opplever problemet.

Oppdatering 13.02.2020 kl. 08:10:

USIT meldte i går kl. 17.00 at påloggingsproblemene skulle være løst. Nå i dag morges meldes det om nye utfordringer. Dersom noen brukere opplever problemer, trenger USIT følgende informasjon:

Fullt navn, brukernavn, navn på institusjon og telefonnummer. USIT ønsker dette for å kunne ta kontakt med dere for å feilsøke direkte med de brukerne det gjelder.

Oppdatering kl. 09:22:

USIT melder at feilen gjalt alle brukere i dag morres. Problemet ble løst kl 08.15.

Publisert 11. feb. 2020 09:49 - Sist endret 13. feb. 2020 09:24