Driftsmeldinger - Side 4

Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16

Institusjoner i  FS03PRD og FS06PRD som fikk oppgradert database i går, har ikke fått oppdatert klient. Det jobbes med dette nå

Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16

Noen institusjoner melder om problemer med tilgang til Studentweb.

Publisert 6. sep. 2018 15:16

* Problemene er løst, og systemene fungerer igjen

 

Pga. strømbrudd ved UiO har en rekke tjenester vært ute av drift de siste timene (inkl. mail og mulighet til å oppdatere Ceres' driftssider (som nå ser ut til å la seg gjøre)) 

 

http://www.uio.no/tjenester/it/aktuelt/driftsmeldinger/problemer-med-mange-tjenester-grunnet-st.html

 

Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16

Oppdatert: Databasene er flushet, og problemet skal være løst.

Publisert 6. sep. 2018 15:16

Det er for tiden ikke mulig å logge på Evuweb med fnr/PIN-kode i flere av installasjonene.

Status: Løst.

Publisert 6. sep. 2018 15:16

Flere har i de siste slitt med diverse ustabilitet på Evuweben.

Oppdatert: Drift jobber med implementering av løsning.

Publisert 6. sep. 2018 15:16

Det kommer feilmelding ved utsending av e-post og andre rapporter av type:

ORA-29532: Java-kall avsluttet av ikke oppfanget Java-unntak: java.lang.RuntimeException: Klarte ikke skrive til URL, the Permission (java.net.SocketPermission fsws.usit.no:443 connect,resolve) has not been granted to FS. The PL/SQL to grant this is dbms_java.grant_permission( 'FS', 'SYS:java.net.SocketPermission', 'fsws.usit.no:443', 'connect,resolve' )

ORA-06512: ved "FS.PK_FSWS_KORR", line 260

ORA-06512: ved "FS.PK_FSWS_KORR", line 244

ORA-06512: ved "FS.PK_FINDADRESS", line 2030

ORA-06512: ved line 1

Oppdatert: Vi jobber med å finne ut av dette

Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16

Vi har (fortsatt) feil med funksjonen som overfører data til Public 360. Det jobbes med saken.

Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16

Det er behov for en omstart av alle produksjonsserverne. Dette tar ca 15 minutter pr. database. Drift regner med å rekke å omstarte alle produksjonsserverne i perioden kl 18-19 søndag 16. juli.

Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16
Publisert 6. sep. 2018 15:16

Oppdatert 12.9.2017 12:30: Det er fortsatt en feil på dokumentfanen i Søknad samlebilde, som gir krasj ved åpning av enkelte dokumenter. Vi jobber med å løse feilen.

Vi hadde problemer med FSWS etter oppgradering i går kveld. Problemet skal være løst nå.

Dette førte til feil i opptaksdokumenter, karakterutskrift, PDF-generering, vitnemål, og i WS-tjenestene. Vi jobber med å rette feilen.