Rapport 28. mars - 25. april 2019

I denne perioden har vi jobbet mye med det som foregår "under panseret" i applikasjonen. Her har vi blant annet ryddet opp i den tekniske feilhåndteringen. I tillegg har vi jobbet videre med sletting av dokumenter og kvitteringse-post, samt gjort feilrettinger og forbedringer basert på tilbakemeldinger fra pilotinstitusjonene.

Release

Endringer blir lagt ut i test og produksjon fortløpende, normalt mellom kl 09.00 og 10.00 på virkedager. I denne perioden ble det lagt ut 3 oppdateringer.

Pilot

Følgende institusjoner er i produksjon med EVUweb 3 pr. 25.04.2019:

  • Høgskolen i Østfold (HiØ)
  • Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU)
  • UiT - Norges arktiske universitet
  • Universitetet i Sørøst-Norge (USN)

Endringer i produksjon

Fullstendig oversikt over endringer som er produksjonssatt siden sist, ligger på endringsoversikten for EVUweb 3. Blant disse kan nevnes:

  • E-postkvittering sendes nå også ut ved trekk av søknad
  • Individuell svarfrist satt på søknaden i kursdeltakelsesbildet i FS-klienten blir nå håndtert riktig i EVUweb.
  • Det er nå mulig å slette dokumenter som ikke er knyttet til en søknad.

Brukerdokumentasjonen for EVUweb er oppdatert med de siste endringene.

Andre endringer

Teamet har også jobbet videre med andre endringer, som ikke har funnet veien ut i produksjon ennå:

Foretaksregistrering

  •  Unit har sammenfattet høringssvarene i forbindelse med høringen om foretaksregistrering. Resultatet vil bli diskutert i møtet i ekspertgruppa for etterutdanning 29. april 2019.

Innhenting av fakturainformasjon

  •  Unit mottok for en tid tilbake forslag til implementasjon av fakturaadresse og fakturareferanse fra NTNU. Forslaget vil bli diskutert i møtet i ekspertgruppa for etterutdanning 29. april 2019.
Publisert 26. apr. 2019 15:22 - Sist endret 10. mai 2019 12:30