Innkalt
Dagsorden
1. Referat fra møte i Planleggingsgruppen og oppfølgingssaker
Møte 14. september 2020 (FS-20-029)
2. Referatsaker
Skriftlige referater vil kun bli gjennomgått dersom det er spørsmål til innholdet i det enkelte referat. Dersom skriftlig referat ikke foreligger, vil det gis et muntlig referat.
- Møter i Tjenesteråd for studieadministrative tjenester
- Møte i Fagutvalg for utdanning 2. november (ettersendes)
- Møte i STAR-gruppen 11. november (referat) - NB! referatet er ikke godkjent
- Møte i Digitaliseringsstyret 19. november (referat)
3. Orienteringssaker
Notat med informasjon (FS-20-003-13). Sakene vil kun bli tatt opp dersom det er spørsmål til det enkelte punkt.
Notatet inneholder informasjon om følgende saker:
- Nytt fra Unit
- Emrex, DigiRec og EDSSI
- Møte med Lånekassen 5. november
- Folkeregisteret og semesteradresser, møte 18. november
- Møte med Politidirektoratet og Digitaliseringsdirektoratet om politiattester 19. november
- Nytt digitalt kurs fra UiA
Muntlig orientering:
g. Møte med Boligprodusentenes forening 25. november
4. Diskusjonssak/orienteringssak: Nytt IAM, felles prosedyrer
Orientering: Andreas Solberg, CTO, Uninett og UiB v/Elisabeth Sellevoll Løkkebø gir status for innføring av IAM ved UiB.
Presentasjon: IAM for studenter
Diskusjon: Det har med jevne mellomrom kommet inn ønsker om å kunne registrere flere brukernavn/e-postadresser pr person i FS, og disse har alltid vært avvist av Unit og Planleggingsgruppen. Vedlagt et eksempel på et slikt ønske innsendt av HINN (FS-17-004-27).
Unit ønsker å ta opp saken igjen og diskutere felles prosedyrer i lys av det arbeidet som gjøres i forbindelse med innføring av IAM.
5. Brukerinvolvering i utvikling og forvaltning av studieadministrative fellestjenester
Starte en diskusjon om fremtidig brukerinvolvering. Saken ble diskutert i tjenesterådet 18. november. Unit innleder med å oppdatere fra diskusjonen fra møtet. (saksnotat)
6. Diskusjonssak: Bruk/visning av e-postadresse, tlf.nr og mobilnr.
Saken ble tatt opp første gang på møte i Planleggingsgruppen i juni 2019 under sak 6d, der UiO ønsket å få fjernet ansattes private mobilnr fra rapporter FS754.001 Gjennomføringsfakta - emne. Det ble i den forbindelse konkludert med at Planleggingsgruppen bør på et senere tidspunkt ta en diskusjon rundt bruk/visning av e-postadresse, tlf.nr og mobilnr på generell basis.
7. FS-Kontaktforum 21.-22. oktober 2020
Tilbakemeldinger vedrørende årets digitale utgave av Kontaktforumet (FS-20-006-10)
8. FS-Brukerforum 23.-24. mars 2021
To halve dager. Hvilke tema skal vi ha? (FS-20-003-14).
Nytt fra FS avholdes i forkant som et webinar.
9. Innkomne ønsker
-
USN - Fagpersonweb: knapp for godkjenning av obligatoriske aktiviteter (FS-20-004-25)
-
OsloMet - Etterutdanning: felt for J/N i tabellen KURSSPORSMAL (FS-20-004-26)
10. Diskusjonssak: Koding av språk basert på ISO-639-1
E-poster og SMSer som sendes fra FS må språkkodes, slik at visningen blir riktig etter UU-reglene (universell utforming) i de webapplikasjonene som viser de frem. Språkkodene må legges inn basert på ISO-639-1. Denne kodingen følger ikke vi i FS for språk, men dette er noe det burde ryddes opp i. Dersom det skal ryddes opp, må vi få avklart om vi skal følge ISO-639-1 (2-bokstavskode) eller ISO-639-2 (3-bokstavskode).
Har Planleggingsgruppen innspill til saken?
11. Møteplan våren 2021
-
Januar: 2 halve dager i uke 3 eller 4. Program for Brukerforum må spikres.
-
Mars/april: 25. mars (dagen etter Brukerforum, 2 timer før lunsj, 2 timer etter lunsj).
Alternativt: etter påske (uke 14 eller 15) -
Juni: Fysisk møte hvis mulig, lunsj-til-lunsj? Uke 24 eller 25.
Alternativt: nettmøte 2 dager a 3 timer.
12. Forslag til webinarer våren 2021
Notat med forslag, basert på ønsker fra institusjonene (FS-20-032)
Oversikt over ønsker vedrørende FS og Canvas (FS-20-032-b)