Møte i FS-Planleggingsgruppe

 
Innkalt
Espen Kristensen, UiT
Øystein Ørnegård, UiB
Sven Erik Sivertsen, NTNU
Tor Erga, UiS
Dag Olav Nilsen, UiA
Lena Finseth, UiO
Eli Vangen, HiST
Inger Setnes, HiOA
Hans J. Berntsen, HiT
Sven Petter Myhr Næss, NMH
Anne-Lise Lande, USIT
Geir Vangen, USIT
Agnethe Sidselrud, USIT
Aune Moe, USIT
 
 

Tid:                   Onsdag 19. og torsdag 20.2.2014 , starter kl 10:00 første dagen
 

Møtested:        Møterom PA314 (3. etg.), Høgskolen i Oslo og Akershus, Pilestredet 46

                          Kart og veibeskrivelse
 
 
Dagsorden
 

1. Referat fra møte i Planleggingsgruppen 

  1. Referat fra møte 30 oktober ( FS-13-150)
  2. Referat fra møte 12. desember ( FS-13-180)

2. Referatsaker

  1. ​​Møter i styret for FS
    1. Møte 13. november ( FS-13-163)
    2. Møte 8. januar (muntlig)
  2. Møte i ekspertgruppen for Sak og arkiv 21. november (FS-13-188)
  3. Møte i ekspertgruppen for Etter- og videreutdanning 3. desember (FS-13-177)
  4. Årsmøte for FS (FS-14-023)
  5. Møte i godkjenningsgruppen (utsatt til mars)

3. Orientering- /diskusjonssaker

  1. Søketjenesten for godkjenning av utenlandske studier - GAUS
  2. Anskaffelse av rapport- og presentasjonsverktøy
  3. Integrasjon med 360 fra Software Innovation
  4. Integrasjon med its learning
  5. UHRs arbeidsgruppe – Opptak internasjonale studenter til master
  6. Opprettelse av en nasjonal vitnemålsgruppe i regi av UHR
  7. Innføring av ny felles mal for vitnemål
  8. Marit Vartdal Engeseth tilbake i Planleggingsgruppen

4.  FS-kontaktforum våren 2014 (FS-13-161-3)

Ferdigstille program

5. Resultatutveksling (FS-14-020)

6. Ansvaret for drift av FS - rutiner

Rutiner rundt driften og dialog med institusjonene.

Varsling av nye fliser/versjoner/kloning av FS gjøres etter innføring av VPD.

7. Innføring av felles VPD

Opprydding i lokale koder

8. Opplæring på nett (FS-14-032)

Hva kan vi gjøre for å styrke bruken av siten?

9. Webservice og Alumni v/UiS

Sakspapirene ettersendes

10. Digital eksamen (FS-14-031)

11. Forhåndsgodkjenning (FS-14-033)

12. Nytt felt for ansattbrukernavn i tabellen Person (FS-13-025-41)

Oppfølging av behandling i planleggingsgruppemøte 30.10.2013. Mange personer er registrert i FS både som aktive studenter og som aktive ansatte. HiOA ønsker et ekstra felt for brukernavn, slik at en person kan ha både et studentbrukernavn og et ansattbrukernavn. De ulike brukernavnene gir da ulik tilgang til systemer, bl.a. Fronter. Både UiO og HiT bruker Fronter . HiT har samme problem, mens UiO ikke har det. Saken settes på ønskelisten til neste gang. HiOA kontakter HiT og UiT for å prøve å finne en løsning.

 

13. Innkomne ønsker

  1. UiN – Vektigsbrøk i rapporter som viser vurderingskombinasjon (FS-13-025-51)
  2. HiN – FS201.005 Pinkodebrev (FS-13-025-54)
  3. HiN – FS159.001 Oppretting av student/studierett/klasse (FS-13-025-55)
  4. HiN – FS101.009 Søkerliste – nye tilbud (FS-13-025-56)
  5. CK – FS565.001 Kandidatlister (FS-13-025-57)
  6. HiST – Søknad samlebilde, søknadsweb, dokumentarkiv (FS-13-025-60)
  7. UiT – Inaktivering av fagpersoner (FS-13-025-61)
  8. UiS - Uthenting av studieinformasjon fra FS via FS200.040. (FS-14-008-3)

13. Ønskelisten (FS-14-034)

Full gjennomgang og prioritering av saker

14. Eventuelt

 

Publisert 1. nov. 2013 13:53 - Sist endret 10. juli 2022 00:27